معاون

معاونت پشتیبانی و آموزشی - پژوهشی
دکتر سید محمدمهدی شهرستانی
۰۲۵-۳۷۷۳۳۱۳۵

 

وظایف و اختیارات معاونت پشتیبانی و آموزشی - پژوهشی

  • برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر کلیه‌ی فعالیت‌های مدیریت امور اداری و مدیریت امور مالی
  • نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به امور استخدامی، مالی و معاملاتی مؤسسه
  • ارائه طرح‌های لازم جهت پیشبرد امور اداری- مالی و ایجاد زمینه‌ همکاری با سایر مؤسسه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در راستای اهداف مؤسسه
  • ارائه گزارش‌های لازم به رییس مؤسسه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر
  • نظارت بر پرداخت‌های مدیریت‌ امور مالی مؤسسه
  • ساماندهی و برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش بهره‌وری، درآمدزائی و توسعه منابع مالی
  • تهیه و اجراى طرح‌هاى رفاهى کارکنان با توجه به امکانات اجرایى مؤسسه در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه
  • تهیه و تدارک تمامى نیازمندی‌های خدماتی– پشتیبانی مؤسسه
  • نظارت بر کمیسیون معاملات مؤسسه
  • ارائه برنامه‌های اجرایی اداری- مالی برای رشد کمی و کیفی در معاونت مربوطه با همکاری سایر اعضاء در راستای طرح جامع راهبردی و چشم‌انداز مؤسسه
  • برنامه‌ریزی، مطالعه و انجام بررسی‌های لازم به منظور تهیه و تدوین عناوین سرفصل‌ها، برنامه‌های آموزشی، واحدهای درسی و متون درسی در گرایش‌های مختلف با مشورت و راهنمایی از مدیران گروه‌ها در محدوده مقررات
  • پیشنهاد واحد موظف، حق مدیریت و نحوه‌ی ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی براساس آیین‌نامه ارتقاء به مراجع ذیربط
  • انجام کلیه امور مربوط به نظارت و ارزیابی آموزشی و پژوهشی تمامی اعضای هیأت علمی (اعم از آموزشی و پژوهشی) و انجام اقدامات لازم جهت تشکیل جلسات کمیته‌های تخصصی مؤسسه به منظور جذب، تبدیل وضعیت، ترفیع، ارتقاء و ... آنان با هماهنگی رییس مؤسسه
  • صدور احکام استخدامی، تبدیل وضعیت، ترفیع، مأموریت و ... و نیز تنظیم قرارداد همکاری علمی برای کلیه اعضای هیأت علمی (اعم از آموزشی و پژوهشی) پس از انجام تشریفات قانونی لازم جهت تأیید رییس مؤسسه
  • برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر کلیه فعالیت‌های مدیریت خدمات آموزشی و مدیریت تحصیلات تکمیلی
  • نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و دوره‌های تخصصی دانشکده‌ها و مراکز آموزشی وابسته
  • همکاری با دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل در خصوص برقراری ارتباط با سایر مؤسسه‌ها و مؤسسات آموزشی در داخل و خارج از کشور به منظور انجام مبادلات دانشجویی
  • ارائه برنامه‌های اجرایی آموزشی برای رشد کمی و کیفی معاونت مربوطه با همکاری سایر اعضاء در راستای طرح جامع راهبردی و چشم‌انداز مؤسسه
  • برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر کلیه‌ی فعالیت‌های مدیریت امور پژوهشی و مدیریت اطلاع‌رسانی و انتشارات  
  • تهیه و تنظیم برنامه‌های سالانه و تقویم اجرائی فعالیت‌های معاونت پژوهشی
  • تهیه و تدوین اصول اجرایی و برنامه‌های پژوهش، اطلاع‌رسانی، کتابخانه و انتشارات در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و مشخص کردن دستور جلسات شورای پژوهشی مؤسسه
  • ارائه گزارش‌های پیشرفت کار برنامه‌های پژوهشی، امور کتابخانه مرکزی و انتشارات به رییس مؤسسه
  • هماهنگی و نظارت بر تهیه، تدوین و انتشار فصلنامه‌ها، نشریات پژوهشی تخصصی، چاپ کتاب‌ها و اطلاع‌رسانی
  • هماهنگی و نظارت بر امور مراکز پژوهشی تابعه مؤسسه (مؤسسات، پژوهشکده‌ها و مراکز علمی- پژوهشی)
  • ارائه برنامه‌های اجرایی پژوهشی برای رشد کمی و کیفی معاونت مربوطه با همکاری سایر اعضاء در راستای طرح جامع راهبردی و چشم‌انداز مؤسسه
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت اجرای کلیه‌ی امور پژوهشی مؤسسه
  • بررسی‌های لازم برای شناخت نیازهای تحقیقاتی جهت ارائه به شورای پژوهشی مؤسسه
  • اجرای برنامه‌ها برای رشد کمی و کیفی معاونت پژوهشی با همکاری سایر اعضاء در راستای طرح جامع مؤسسه
  • ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهش‌ها، طرح‌ها و تحقیقات انجام شده و در دست اجراء به تفکیک موضوعات و حیطه‌های تخصصی و ارائه آن به مراجع ذی‌ربط
  • برقراری ارتباط با قطب‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی کشور به منظور شناخت طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی و نیرو‌های تخصصی مورد نیاز آن‌ها
  • تنظیم قرارداد با اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان پژوهشگر مجری انجام طرح‌های پژوهشی بر اساس ضوابط و مقررات مؤسسه و تأیید گزارش‌های پیشرفت کار جهت پرداخت اقساط طرح‌های پژوهشی منعقده
  • بستر‌ سازی برای جذب حمایت‌های مالی و معنوی جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی مؤسسه 
  • اظهارنظر در خصوص کیفیت فعالیت‌های پژوهشی اعضاء هیأت علمی مؤسسه از قبیل چاپ مقالات در نشریات معتبر داخلی و خارجی (مجلات ISI، ISC و ...)، مقالات ارائه شده در سمینارها و کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی، کتاب (تألیفی، تصنیفی و ترجمه‌ای)، گزارش علمی
  • تأیید ناظران طرح‌های تحقیقاتی و صدور گواهی‌های مربوطه در روند اجرای طرح‌های پژوهشی
  • انعقاد تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی بین مؤسسه و ارگان‌های (علمی و تحقیقاتی) خارج از مؤسسه در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه
  • تلاش برای جهت‌دهی و هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در راستای برآورده شدن نیازهای پژوهشی مؤسسه
  • بررسی و اظهارنظر در خصوص درخواست پژوهشکده‌ها و مراکز برای ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای یا گروه پژوهشی جدید و ارائه آن به شورای مؤسسه 
  • انجام برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت اخذ بورسیه و فرصت‌های مطالعاتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ... برای اعضای هیأت علمی و پژوهشگران مؤسسه
  • بررسی، تنقیح و انتشار گزارش‌های تحقیقی و توصیفی مربوط به بازدیدهای علمی از مؤسسه‌ها، مراکز و نقاط مختلف جهت بهره‌برداری دیگر حوزه‌ها
  • برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه‌های تخصصی بر حسب نیازهای درخواستی حوزه پژوهشی
  • شناسایی و دعوت از محققین، صاحب‌نظران و مدعوین مرتبط با نشست‌های علمی، همایش‌ها، سمینارها و جلسات علمی و پژوهشی به شورای پژوهش
  • معرفی پژوهشگران مستعد به واحدهای ذی‌ربط جهت استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایشان در پیشبرد اهداف مدیریتی، پژوهشی مؤسسه
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برگزاری همایش‌ها، سمینارهای علمی و پژوهشی در سطح داخلی و بین‌الملل
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت انجام کلیه‌ی امور مربوط به هیأت تحریریه نشریات مؤسسه
  • اطلاع‌رسانی و فراخوان مقاله و دریافت مقالات از نویسندگان در داخل و خارج از مؤسسه جهت ارائه در همایش‌ها، سمینارها و نشریات علمی مؤسسه
  • بررسی شیوه‌های مبادله اطلاعات و مدارک علمی با دیگر کشورها در زمینه‌ی طرح‌‌های پژوهشی انجام گرفته
  • دبیری شورای پژوهشی مؤسسه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا
  • معرفی پژوهشگران برتر مؤسسه در هفته‌ی پژوهش در دو مجموعه‌ی اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • تهیه و تنظیم پرونده‌های اعضاء هیأت‌علمی پژوهشی (اعم از پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی وابسته به مؤسسه) جهت صدور احکام استخدامی، تبدیل وضعیت، ترفیع، ارتقاء، مأموریت و... و نیز عقد قرارداد همکاری علمی حق‌التحقیقی مطابق با ضوابط و مقررات مربوطه و ارائه آنها به معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پس از اخذ موافقت معاون پژوهشی مؤسسه
  • انجام اقدامات اولیه در خصوص استخدام اعضای هیأت علمی پژوهشی و تبدیل وضعیت، ترفیع، ارتقاء، مأموریت و ... آنان مطابق با ضوابط و مقررات مربوطه پس از موافقت معاون پژوهشی مؤسسه